شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو

ساخت وبلاگ

انواع دکل یا برج انتقال برق

در این مقاله قصد داریم به موضوع انواع دکل برق بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید. 

کاربرد سینی کابل

کاربرد نردبان کابل

سینی کابل چیست

نردبان کابل چیست

ریل بست

سینی کابل گالوانیزه

لوله برق

نصب سینی کابل

اندازه سینی کابل

دکل برق یک سازه بلند و چند عضوی می باشد.که تمام بخش های آن باهم پین شده است. معمولا به شکل خرپا قابل مشاهده می باشد.

دکل ها یکی از بخش های مهم و اساسی خطوط انتقال هوایی برق می باشد. این دکل ها را به نام برج های برق نیز یاد می کنند. برج های برق باید طوری طراحی و ساخته شده باشند.که بتوانند در مقابل حوادث طبیعی مقاوم بوده و خراب نشوند.

وظیفه اصلی انواع دکل برق چیست؟

انواع دکل برق عموما وظایف زیر را به عهده دارند:

  • تحمل وزن سنگینی هدایت کننده ها
  • نگه داشتن هادی در ارتفاع های مناسب زمین

شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو ، انواع پروژه های ایستگاه های پست و دکل برق، ساختمانی، عمرانی و … را انجام داده است.

از طریق لینک پروژه های شرکت ظریف صنعت پیشرو می توانید از جزئیات آن ها مطلع شوید. 

اجزای مختلف انواع دکل برق

انواع دکل برق به صورت قطعات پیش ساخته.طراحی و تولید می شوند. مواد استفاده شده.در آن بیشتر از آهن نوع ST۳۷ و در تعدادی از  قطعات برای مقاومت بیشتر از نوع ST۴۴ یاST۵۲ استفاده می‌شوند.

اجزاء و قطعات انواع دکل برق پس از ساخت و تولید به.خاطر جلوگیری.از خوردگی و زنگ زدن گالوانیزه گرم می‌شوند. پیچ و مهره‌ های آن اکثرا از نوع پیچ های مقاوم A۳۲۵ یا به همان معیار از گرید ۸٫۸ ساخته شده.و به صورت گالوانیزه گرم استفاده می‌شوند. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو...
ما را در سایت شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو دنبال می کنید

برچسب : سینی کابل ,نردبان کابل ,قیمت سینی کابل ,قیمت نردبان کابل ,خرید سینی کابل ,خرید نردبان کابل ,سه راهی سینی کابل ,سینی کابل گالوانیزه ,ریل بست ,دیوایدر سینی کابل ,کاربرد سینی کابل ,کاربرد نردبان کابل ,ساپورت سینی کابل ,ساپورت نردبان کابل ,سینی کابل چیست ,نردبان کابل چیست ,نصب سینی کابل ,اندازه سینی کابل ,ظریف صنعت پیشرو, نویسنده : ظریف صنعت پیشرو zarifsanat بازدید : 108 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:01

کاربرد نردبان کابل

در  این مقاله به بیان اهمیت استفاده و کاربرد نردبان کابل می پردازیم.

امروزه استفاده از کابل های شبکه و کابل های مخابراتی برای توزیع و انتقال داده ها در فضاهای کوچک رواج دارد. برای کنترل میزان افزایش دمای کابل به یک سیستم تهویه مطبوع نیاز است، بدون اینکه دمای حیاتی موردنیاز کابل ها از بین برود. بنابراین کاربرد نردبان کابل در صنایع بسیار حائز اهمیت است.

سینی کابل

لوله برق

ریل بست

سه راهی سینی کابل

سینی کابل گالوانیزه

نردبان کابل ابزاری فوق العاده برای سازماندهی سیم و کابل و مدیریت آنها است. با استفاده از نردبان کابل می توان تمامی کابل های برق، شبکه و مخابراتی خود را از یکدیگر جدا کرد و باعث نظم دهی آن شد.

همچنین نردبان کابل از تشکیل توده های به هم ریخته که باعث تغییرات و خطاهای ردیابی می شود، جلوگیری می کند.

سینی کابل چیست

نردبان کابل چیست

ساپورت سینی کابل

کاربرد نربان کابل

ـ کاربرد نردبان کابل در ساختار شبکه به گونه ای است که معمولا در بالا یا زیر طبقات نصب می شود و دارای سیم کشی باز است.

ـ کاربرد نردبان کابل به مکان موردنظر شما بستگی دارد. برای مثال ورودی و خروجی کنداکتور های برق و شبکه می تواند در نقاط مختلف قرار گیرد، سپس از طریق تجهیزات موجود به مقصد خود حرکت کنند. برای محکم کردن کابل های متصل به نردبان کابل از گیره استفاده می شود.

ـ یکی از موارد کاربرد نردبان کابل هایی که با رسانا ساخته می شوند، این است که می توانند به عنوان یک رسانای مجاز متصل به زمین استفاده شوند.

ـ کاربرد نردبان کابل بیشتر در مکان ها و محیط هایی است که قابل دسترسی نیستند.  از آنجا که تمیز کردن نردبان کابل در ساختمان های مسکونی و  صنعتی ضروری است، نصب نردبان کابل اهمیت پیدا می کند. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو...
ما را در سایت شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو دنبال می کنید

برچسب : سینی کابل ,نردبان کابل ,سه راهی سینی کابل ,سینی کابل گالوانیزه ,ریل بست ,لوله برق ,لوله کاندوئیت ,ساپورت سینی کابل ,ساپورت نردبان کابل ,کاربرد نردبان کابل ,کاربرد سینی کابل ,ظریف صنعت, نویسنده : ظریف صنعت پیشرو zarifsanat بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 16:53

انواع ترمینال جعبه تقسیم

ترمینال از اجزاء مهم و اصلی جعبه تقسیم برق می باشد که در صنعت برق کاربردهای زیادی دارد. در واقع درون یک جعبه تقسیم، نقطه ای وجود دارد که دو سیم را در یک نقطه وصل می کند و به آن ترمینال جعبه تقسیم می گویند. درون آن اغلب چندین ترمینال وجود دارد که نظر به تعداد سیم ها متفاوت است.

به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه از محصولات ظریف صنعت پیشرو بهترین برند سینی کابل دیدن کنید :

سینی کابل

نردبان کابل

سینی کابل گالوانیزه

سه راهی سینی کابل

سینی کابل چیست

نردبان کابل چیست

لوله برق

سایز سینی کابل

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با واحد ترمینال در جعبه تقسیم آشنا سازیم.

تعداد ترمینال های جعبه تقسیم

معمولا ترمینال های جداگانه ای درون یک جعبه تقسیم وجود دارد. به عبارت دیگر، هر خروجی جعبه تقسیم به عنوان یک نقطه اتصال برای دو نوع سیم عمل می کند. مطمئن باشید که قبل از اتصال به ترمینال، سیم ها با عایق پوشانده نشده باشد.

تعداد ترمینال ها بسته به تعداد اتصالات مورد نیاز و جزئیات جعبه تقسیم متفاوت است. به صورت عموم، اکثر جعبه تقسیم ها 4 الی 6 ترمینال خروجی دارند. توجه داشته باشید هنگام خرید جعبه تقسیم، برای هر جفت سیمی که می‌خواهید متصل کنید، ترمینال کافی داشته باشید.

ویژگی های ترمینال جعبه تقسیم

ترمینال های جعبه تقسیم برای اتصال دو یا چند سیم به صورت موقتی استفاده می شود. اغلب ترمینال ها از مواد پلی کربنات و پلی آمید براساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده اند. معمولا ضد انفجار بوده و تا دمای 960 درجه سانتی گراد قابلیت تحمل دما را دارند.

در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده از اتصالات برقی بی کیفیت ممکن است حوادث جبران ناپذیری مانند آتش سوزی و برق گرفتگی رخ دهد. توصیه می شود. 

برای جلوگیری از خطرات احتمالی از قطعات ایمن و مناسب استفاده کنید. ترمینال جعبه تقسیم برق یکی از این قطعات است که به دلیل عدم عبور حرارت از بسیاری از خطرات جلوگیری می کند.

ترمینال جعبه تقسیم از یک واحد ورودی برای توزیع مدار الکتریکی استفاده می کند و منبع، به چندین دستگاه در مدار شاخه متصل می شود. به همین علت تعداد سیم های موجود در صفحه برق به طور قابل توجهی کاهش می یابد و از لحاظ هزینه و زمان صرفه جویی می شود. برای خواندن ادامه مطلب ترمینال جعبه تقسیم کلیک کنید

 شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو ، با چندین سال سابقه در زمینه تولید انواع سازه های ساختمانی اعم از سینی کابل ، لوله های کاندوئیت ، انواع دکل های برق و غیره آماده خدمت رسانی به شما همشهریان می باشد.

شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو...
ما را در سایت شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو دنبال می کنید

برچسب : سینی کابل ,نردبان کابل ,سه راهی سینی کابل ,سینی کابل گالوانیزه ,ریل بست چنگکی‌ ,خرید سینی کابل ,بهترین برند سینی کابل ,تولید کننده سینی کابل ,تولید کننده نردبان کابل ,ظریف صنعت, نویسنده : ظریف صنعت پیشرو zarifsanat بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 15:24